Werkwijze van P&P
We hebben, naast het maken van de film, een andere belangrijke rol ontwikkeld, namelijk die van analyticus en procesversneller
Werkwijze P&P
Communicatie (o.a. bij verandertrajecten) is niet eenvoudig. 80% van de gewenste ideeën komen niet van de grond. Er wordt veel overleg gevoerd – met of zonder externe bureaus. Het verhaal verzandt in containerbegrippen en loze beloftes waar niemand mee aan de slag kan.
P&P mag meestal pas aanschuiven als het denkproces al min of meer is afgerond. Maar, vaak wordt juist tijdens de scriptfase duidelijk dat er tóch nóg verschillend gedacht wordt over de a.s. film, dat accenten verschuiven en dat er andere prioriteiten blijken te bestaan. Kortom: dat het denkproces – door het maken van het script – een nieuwe fase is ingegaan. Het maken van een script dwingt tot duidelijkheid en openhartigheid over wat ECHT de bedoeling is.
Als we klaar zijn hebben we een dubbelslag gemaakt en ligt er uiteindelijk één gezamenlijk verhaal, waar iedereen het over eens is, waar handvatten aanzitten en waarmee de kijker mee aan de slag kan. De uiteindelijk film is een visueel document dat alles bekrachtigd! Bel ons voor meer informatie hoe we dit aanpakken!
Afhankelijk van het doel en het budget komen P&P tot een vorm die je gaat helpen jouw doel te bereiken.
Quote
Een opdrachtgever binnen Rijkswaterstaat zei laatst tegen ons: “Jullie doen eigenlijk veel meer dan een film maken. We hebben veel meer gekregen……!”
Inmiddels hebben we in de loop der jaren een ook werkmethode ontwikkeld om veranderprocessen binnen organisaties te helpen slagen. Zie hier de RWS film.
Wat is het doel?
Ook al kunnen we snel leveren, toch willen toch eerst weten wat het doel is van je film. Afhankelijk van het beschikbare budget gaan we samen met je bepalen wat we daarvoor kunnen maken.
Wat moet er gebeuren?
- Meerjarenbeleidsplan communiceren – MJB Avans 2011-2014
- Implementatie van een nieuwe koers – NVWA
- Motiveren werknemers – ‘De Elfstedentocht van 2013’
- Zorgen voor verbinding – MJB Stadlander
- Betrokkenheid bewerkstelligen – ‘Wij en de anderen’
- Zelfreflectie bewerkstelligen – ‘Kopje koffie deurwaarder’
- Bewustwording creëren – ‘Meneer Berghuis maakt zich zorgen’
- Bekendheid creëren – ‘De Gemeentepolis’
- Educatie – ‘Omgevingsvergunning toezicht’
Wat kost dat?
Maar wat zijn nou de kosten om een bedrijfsfilm te laten maken? Door onze jarenlange ervaring zijn wij in staat om na een telefonisch gesprek snel een begroting te maken voor jouw film of animatie.
Kostenfactoren voor een film:
- Aantal dagen filmen en het aantal locaties
- Is er research nodig
- Een of meerdere voice-over
- Muziek inclusief afkoop van rechten
- Teksten schrijven door copywriter
- Aankoop stockbeelden
- Het laten maken van animatie of motion graphics
- Drone luchtopnames
- Het gebruik van acteurs
- Het ondertitelen en vertalen van de film
- Lengte van de film
Bel ons nu voor een kostenindicatie +31 (0) 76 543 90 47